Friday, May 21, 2010

New update!


Kebelakangan ni..tak banyak yang aku nak update. Bak kata member aku farah, aku update ala kadar je...huhuu~ye aku sedar.



Entah, takde idea yang nak aku kongsikan...takut terlebih kongsi nampak jiwang karat plak....walaupun aku ni suka kecoh <---ni kata suami aku la kan....still i am a private person. (betul laa~sungguh!).


Ok...marilah kita cuba alihkan perhatian drp kenyataan di atas .... so meh aku update sket life aku skang ni camne ye!




New workplace...i enjoyed working here. Especially when my boss is not around... i started to feel that i am useful here...finally!there are works to be done..yes!!*
*
*
oh, ok...maybe aku over sket tang semangat bekerja tu.,huhuuu~....but next week i've got 2 meetings to attend which i seriously don't feel like going...ughhh~why mee???? (bolehke aku buat2 lupa dan tak pergi meeting tersebut??)

New maid...from what i saw..she's good in doing her work and taking care of faris. I like the fact that she volunteer to mop the house every single day and clean the toilet 3 times a week. Faris also likes her a lot..like everything sume nak ngadu kat kakak...huhuuu~i'm jealous! But according to papa it's good as it shows that she really care for faris...usually kid knows how to spot the one who really cares for them. Last time, adelaa sedikit salah faham antara aku dgn this new maid...but we managed to settle the misunderstanding.

Kalo nak tau contoh misundertanding yang aku maksudkan adalah spt berikut:

Aku: Yah, ada nampak semut tak?
Maid: Tak ade...saya dah lap semua almari, basuh semua sudu, singki tong sampah...yadayadaaaa~


Korang rasa salah ke soalan aku??ditambah dgn intonasi yang sopan santun aku ingat biase je soalan aku ni...tau2 soalan ni la yang membuatkan dia nangis tersedu-sedan...dia ingat aku kate dia tak buat keje....ohh,why??

sekali lagi...soalan aku hanyalah samada dia ada nampak semut ke tak je~

so i figure dorg ni over reacted laa....i had a discussion with her, well cite nye panjang tapi sume dah settle.



Semut..semut~alahai!(T_T)



New baby....jengjeng!!...belum lagi laa..saje jek include sbb org dah tanya aku bila nak dpt second baby ...dengan rasminya jawapan nye belum lagi. aku masih merancang. harap maklum ye!


Walaupon perut aku ni cam bisa mengkompiuskan umat manusia yang tgh selesa duduk dlm LRT...cam pompan ni mengandung ke? dan pandang lagi...pompan ni mengandung ke? pastu agaknye penat berfikir akhirnya mereka ni akan buat2 tido...konon2 nampak tak bersalah gitu...tapi jangan la rasa bersalah ye...aku tak mengandung pon.....aku hanya mengandungi lemak sahaja ye.. :p


Oh, sudahlaa...sebelum aku merapu panjang...bye guys! have a nice weekends!


No comments:

Post a Comment