Saturday, July 10, 2010

I wanna bake!

Aku teringin sgt dah nak buat cookies, cupcakes, cakes etc...cita2 ni dah lama tersimpan sejak tahun lepas lagi...huuuuu~ malangnya setiap kali nak beli oven & peralatan sebagainye baget takde pulak...(ianya mungkin takde atau tak sempat nak ade, dah abis...hehe!)

Jadi bg persediaan bulan puasa yg bakal tiba --->eceh, cam dh nak raya je bunyik!...aku pon tanpa berlengah lagi pergi mencarik sebuah oven yg terhangat di pasaran. Jenama pilihan adalah ELBA 35lit...takmo besar sangat sbb aku bukan nak meniaga pon....kecik sgt pulak nanti menyesal...jadi kita pilih yang sederhana cukup~harga pon takde la tercekik!

Pegi kedai sana...stok abis...pegi jusco, stok abis...cet...ini macam komplot nak menggagalkan rancangan aku je --->mcmla dorg tau ape rancangan aku pon...hmmm jadi setelah usaha yang tekun...akhirnya aku jupe oven yang dicari..harga pon lagi murah drp jusco...ok sangatla tuu!!

Aku tgk harga mixer kat situ pon ok not bad murahnye...tp disebabkan takde stok (dorg ni cam takde excuse laen je)..aku kata aku dtg bila ade stok....yang penting aku rembat oven dulu!

Hari ni..salesman tu kol aku...kata stok dah sampai. Hasrat di hati...mlm ni jgk aku nak pegi beli. Tapi malam ni...aku tgk harga kat katalog...harga bg mixer (cap ayam)..siap container die skali baru RM89...as compared to kenwood RM145...hati aku dah berbelah bagi....mana satu?murah ke mahal?

Macam biasa...aku mestila mintak pendapat papa...well, mulanya jawapan dia tak membantu...balik2 jawapan die..."terpulang la mama...".....*tettt~boring,k!*

Macam biasa jugak aku desak die....i asked him to put himself in my shoes...

Jawapannye......................

"Alaa...beli yang murah jelaaa, mama bukan nye nak meniaga...dahla mama tu hangat2 taik ayam je...2-3 bln dh tak pakai...papa tau sgt la mama ni. Cube mama bagitau mama nk watpe dgn oven tu??"

Panjangla pulak jawapannye....lalu aku pon menjawab..."mama nk buat cupcakes, cookies blablabla"..

Kata papa pulak: "alaa, takat cupcakes...beli pon bole~"

TAPI................................

Aku tak patah semangat lagi...hehehehe!itu cubaan baek nk gagalkan rancangan aku....sbb die tau mesti die yg kne klua blanja beli bahan2 baking....jadi sehabis bole die nak kacau plan aku.

Jadi esok...aku pasti beli mixer...wuhoooo!!

No comments:

Post a Comment