Friday, August 14, 2009

Malam yang panjang


Malam ni tinggal aku sorg yang sebulat mata takleh tido. Faris ngan papa dua2 dah lena dibuai mimpi. Papa demam..kesian dia nak cuti takleh...tulaa org meniaga.Kne jaga periuk nasik...tak keje tade income.

Kebetulan plak arini aku half day..so satu ari aku dah puas tido. Malam ni seriously rase macam malam yang panjang..bukak tv plak cite tak bape nak menarik...alahaai~amende la aku nak buat malam2 ni. Last2 nilaa keje aku...menaip utk blog aku.

Mak sedara sebelah papa dah confirmed H1N1 and it so happened that pak sedara die ni leh plak dtg jupe papa nak bgtau wife die masuk spital sbb H1N1..aiseh~mengape laa tak self quarantined diri tu?Yang menakutkan aku pas papa jupe pak sedara die laa kitorg demam. Tu yang malam tadi kitorg berdua pi jgk klinik. Faris kompem tinggal rumah. Bahaya bawak faris klua musim2 berpenyakit camni. Dari satu klinik ke satu klinik...fuhh~sume penuh.Tapi dalam penuh2 tu adela satu dua org jek yg pakai mask...yang lelain aku rase kebal kot badan dorg ni.

Aku awal2 dah bwk bekal mask 2 keping...i dont want to take the risk~bukan kita mintak tapi kalo katekan dtg2 bukan H1N1 tapi patient kat dalam tu ade yg dah infected tanpa disedari ke...takke naya tuu?

Papa tanya kene ke pakai mask ni?Aku dengan sepantas kilat pon jawab...MESTI!!Papa garuk kepala....aku tau mesti die rase kacau sbb sementara tunggu tu nanti die nak hisap rokok..hehe~pandai2la papa.

Akhirnye carik sana sini...kitorg sampai kat klinik idzham.Que panjang tak payah crite...nasib baik skang klinik tu dah letak astro...dulu manede tv...aku balik2 pandang gambar anmum yang berkelip2..masa dulu mende tulah yang paling menarik utk dipandang...haha~

Kitorg jupe doktor..doktor kate not to worry sbb both of us were just having mild fever.Aku mintak mc and dr bagi ubat. Cuma dr suruh kitorg watch out if temperature naik. Within 48 hours drp demam kalo tak naik suhu badan should be okla.Hmm...nasib baik dr firdaus...eventho tunggu lama tapi puas ati sbb soklan dijawab dgn rela hati.

Jadi pagi ni aku pegi keje. Slalunye dalam LRT aku tido tak ingat dunia.Tapi pagi tadi aku langsung takleh lelap. Puas aku pejam takmo gak lelap...dada terasa berat...terasa susah nak bernafas. Aku rase nak demam balik. Half way journey aku terase nak patah balik...tapi memikirkan camne la aku nak bgtau kat bos aku dlm tpon jek....aku truskan jgk.

Sampai opis aku trus tanya bos aku...patut ke aku self quarantined diri aku?dan............................bos aku leh buat muka tapai. Oh come on laa....takkanla mende seserius ni aku nak memain. Die bole plak questioned kenapa aku pi melawat org yang sakit. Aku macam kompius...bile plak aku mentioned aku pi melawat mak sedara aku yg sakit. Memandai je die buat assumption. Last die suh aku pi jupe dr utk kompemkan kne self quarantined ke tak.

Aku turun g jupe dr...dr kate still mild fever tapi die insist aku berehat utk hari ni, so takyah self quarantined. Aku dapat mc..tapi tak bole balik lagi.Sebab?bos aku nak suh aku photocopy agreement yang maha tebal. Masa aku kat mesin photostat aku dah rase cam nak rebah jek...kdg2 aku terpk...mestikah bos tu takde perasaan and simpati?

Lepas aku siap keje trus bos aku kate ok...you can go now!cehhh~macam hampeh jek aku rase.

So, pukul 10.30 aku balik...aku malas nak pk pape lagi. Aku pk nak makan jek..demam lagi lapar ok..hehe~aku singgah klcc beli subway tapau then trus balik.

Tulaa cite aku harini.aiseh...mata aku tak ngantuk lagi daa...perlukah aku mengarang novel plak lepas ni?huhuhuuuuuuuuuuuu~

3 comments:

  1. hi, bloghopping kat sini. hope you get well soon, demam skarang bukan ble main2 kan. and ramai plak yang demam sekaang ni walaupun bukan H1N1. take care ya

    ReplyDelete
  2. Hi Drama mama...thanx 4 visiting my blog!niwei, i'm all good now,mmg skang musim penyakit..tgkla cuaca pon x menentu..

    ReplyDelete
  3. Marina, amacam sekarang? Dah kebah dah demam tuh? Take care okie..Faris tu kena extra care sket okie..

    ReplyDelete