Tuesday, September 29, 2009

Aidilfitri pertama buat Faris


Raya tahun ni raya pertama buat faris. ..excited sungguh rasenye...aku la yg excited...faris bese je kot..haha. Tapi sebabkan over excited aku tu....terbawak2 sampai kedalam mimpi maka terjadila peristiwa teroverdose tdo di pagi raya....huhu.

Oleh sebab aku and papa ter-overdose tdo..pagi raya kami semua bangun lambat. Aku bangun2 tengok jam dah pukul 7...alamak! kelam kabut tak hingat. At last papa yang nak sembahyang raya kat masjid putrajaya end up sembahyang kat masjid belakang rumah kami...nak buat camne...overdose daa~

So sementara papa pi sembahyang...aku sempat snap gamba faris pakai kopiah n baju melayu...hee~comeynyee anak mama ni!


Elok papa balik rumah...aku snap plak gamba kami sekeluarga. See~baju aku kurang matching dengan mamat berdua ni kan? Nak buat camne...planning bertukar last minute..bedal aje~

Mesti korang tertanya knape aku tak balik raya kat umah mak aku kan? Actually aku balik...sepatutnya kami bertolak awal pagi...tp cam aku kate ter-overdose di pagi raya memang mengundang bahaya..so lepas papa balik sembahyang barula kami berangkat balik umah mak aku. Berangkat ke mana?

PUTRAJAYA ......JEE~ :P


Hehe...putrajaya jek pon...kecoh je lebey~

Sampai kat umah mak aku tau2 sume dah makan. Aku ngan papa dah kebulur ni....ish, takleh tahan...ape yang ada terhidang atas meja tu la yg kitorg bedal..amik gamba ke hape ke...tu tolak tepi...hehe!


Sementara kitorg tengah giat bersantap...anak aku abis kene buli dgn sepupu2 die...kesian kene cium secara bergilir-gilir. Sib baikla budak2 ni kecik lagi kalo tak aku caj setiap ciuman RM1....ekekekee~ cam jual anak plak.


Ni satu lagi gamba kene dera...aiseh...kesian faris...tp tulaa kan...org kate tulah...dulu aku suke buli anak buah aku...skang turn anak buah aku plak buli anak aku...nak kate ape?


Tapi raya tahun ni tade gamba keluarga beramai2..sebabnye tak lain tak bukan kami semua dok pi ambush kedai gamba sbb nak amik gamba kat studio. Jadi buat masa ni takde la gamba keluarga yang bole aku published kan kat sini...


Esoknye kami ke beraya ke merata tempat....sempat amik few photos....dan aku pon perasan...hmmm~muka aku makin bulat dan badan makin naik.....ohhh~wat to do....time raya ni asik makan, makan dan makan..heheee~

Ni plak gamba faris dengan papanye...dorg ni memang takleh dipisahkan....mana ade papa situ la faris.....kamcing btul mamat berdua ni...cume kalo papa pi merokok...tu mestilaa dipisahkan...kang tak pepasal plak anak aku gian bau rokok..




Anak bujang aku yang suke bermanja dengan papanye


Raya ke lima...kami dah tak berjalan kemana-mana. Dok rumah...walaupon aku cuti seminggu...esoknye papa dah nak kemas kantin...so elok la dok rumah...penat jugak berjalan sana sini...


So officially faris kembali membuat hobi kesukaan die...iaitu menyepahkan seluruh pelusuk rumah dengan mainan die...sukati la...janji dia bahagia~

No comments:

Post a Comment