Monday, November 23, 2009

2012


Hi all...lame gile tak update. Agak bz nowadays...hehe, skang aku dan papa kemaruk main game PS2 Tiger Wood PGA Tour. Tak berape nak semenggah jugakla....heee~aku tau!

Bz dgn faris pon iye jgk...dia pon makin lincah skang kalo tak dapat kehendak hati dia...hmmm~habis barang mainan dia campak. Tapi dalam byk2 barang mainan dia...bola jek yang paling dia suka...gamaknye macam papa dia jgklaa besar nanti...kaki bola...jgn ikut macam mama...kaki bangku..haha~

Tajuk entry 2012...tp dah melalut kat tempat lain plak. Actually, last week we went to watch 2012 @ TGV KLCC. Umat manusia...fuuuhhh~ramai gile ok. We managed to get the tickets cos i purchased it from TGV online. Hassle free...tak payah nak rushing2, tmpt pon pilih yang kat tengah2, just nice.

Overall 2012 was not that great enough spt yang diura2kan. Jalan cerita agak kosong. The CG was impressive though...but that's all. The so called "humanity" agak dibuat2.. rase cam menyampah pon ade.

Well, ade few parts yang membuatkan aku menangis...especially time bumi hancur yang mana dalam hati aku berkata, "Ya Allah, sesungguhnya amalan aku selama ni tak pernah cukup...dan aku tak pernah bersedia utk kiamat" Insaf...mmg insaf!

Aku akui sedikit sebanyak filem ni byk memberi kesedaran kpd kita umat Islam tapi bukan sepenuhnya...sbb di akhir cerita sebenarnya kiamat itu tiada...tapi hanya satu permulaan kehidupan yang baru bagi mereka yg terselamat drp bencana alam.

Yang paling penting...lepas tgk 2012...papa kate this is gonna be the last time we ever gonna watch a movie at cinema. Huhuuu~sedey....ni semua disebabkan 2012 yang maha lama...bontot sampai cramp gile...jalan cerita yang jap klimaks jap anti klimaks...maka tu lah keputusan papa and it's final.

So no more watching movies at cinema...kesian kat aku. Tapi, aku sempat bgtau papa..err, kalo takleh tgk wayang...kite pi tempat lain la...

Manekah tempat itu?

*
*
*
*
*
*
*
*


Hehe...in my dream laaa~Oh sudah..aku nak pi masak mi udang horliao hohoho kat papa...nanti tido jek aku mimpi psl karaoke.

(*Note: aku masih insaf lagi spt yang dikatekan despite keinginan nak pi karaoke..iyee~betul!)

No comments:

Post a Comment